duminică, 2 august 2020

VAMA BUZĂULUI - AUGUST 2020 - o zonă de basm

 

După experiența din 2018, zona Vamei Buzăului ne-a intrat în suflet și presimt că voi mai reveni deoarece sunt multe zone rămase de explorat acolo.

Zona Vamei Buzăului este una în plină ascensiune turistică, devenind pe an ce trece, tot mai cunoscută publicului, așa cum e și firesc ... din păcate aș putea spune, deoarece mie îmi place așa mai neîntinată.

Este o zonă cu un potențial enorm, dar din fericire destul de departe de rutele principale să zic așa, de centrele de atracție mai cunoscute și este un pic mai greu accesibilă. 

Mă simt privilegiat că am apucat să prind stațiunea doar în stadiul actual de dezvoltare, fiind peste 90% încă o zonă sălbatică, cu aerul acela de gură de rai, specific românească, parcă.

Iată zona unde am campat și ne-am jucat și ne-am plimbat:

Cercul galben este zona explorată, iar cercul portocaliu este zona de campare.

În această expediție am făcut cunoștință cu o persoană nouă (R) care „întâmplător” avea niște rude care aveau un teren pe malul Buzăului fix în Vama Buzăului ... Ce coincidență.

Locul era ideal pentru campare și cred că a fost bine că eram pe teren privat, deoarece a patrulat jandarmeria prin zonă și chiar ne-au întrebat dacă știm că suntem pe un teren privat. Cred că-i verificau pe toți „camperagii” care erau pe vale și nu stăteau în „staulele” amenajate.

Locul era la câteva sute de metri de centrul principal de atracție al Vamei, „Cascada urlătoarea”, iar accesul până la acesta se face pe un drum de macadam. Până la Urlătoare este asfalt.

Dar să las pozele să vorbească mai bine:











În ultima vreme, pe oriunde am fost, dacă am avut un râu, pârâu pe lângă noi (și de obicei am avut) am construit un baraj din pietre pentru a mări adâncimea apei. E o modalitate foarte simplă de a face un loc de baie.



AICI o filmare cu locul de campare și cu locul de înnot


Dacă aș avea timp și bani suficienți aș sta câteva săptămâni în zonă ca să explorez în tihnă împrejurimile, care se întind pe zeci de km pătrați și sunt de o frumusețe paradisiacă. Iată aici câteva imagini doar din cercul galben explorat, care este doar un mic colțișor din acest RAI grandios. Spații enorme efectiv neatinse de om.






















VEDEȚI AICI O FILMARE CU ÎMPREJURIMILE EXPLORATE

În apropierea locului nostru de campare se afla o păstrăvărie foarte mare și bogată în păstrăvi. Era undeva pe la 20 sau 25 de lei/kg de pește viu, dacă-mi amintesc bine. În ciuda faptului că eu personal nu sunt carnivor, mi s-a părut totuși o experiență interesantă vizitarea acestei locații și dialogul purtat cu proprietarul, un german mutat în România, care a ales să-și petreacă bătrânețile în acel loc. O alegere frumoasă, ce să zic și o afacere profitabilă, cred.

VEDEȚI FILMAREA AICI:

Cam asta e ... repet ce am zis la finalul ultimei expediții din CiucașCred că o să mai revin în zonă. Vreau să mai fac creasta Vestică, să urc de la Pasul Bratocea eventual. Și aș mai merge dinspre Vama Buzăului, spre Curmătura Stânei și Poiana Stânei. 

Mulțumesc Camelia pentru o mare parte dintre poze și filmări.

Muzica INNERSYNC - Love Land (Ambient Mix) și Elves Kingdom Epic 

A State of Bliss (Chillout Mix) și A Beautiful Place (Chillout Mix) ... mulțam Mișu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK