sâmbătă, 20 mai 2023

Drumeție Hălmeag - Movilele din Șona - o zonă paradisiacă

 Acum câteva zile am descoperit unul dintre cele mai frumoase trasee pe care le-am făcut până acum. Se află la 60 de km de Brașov și este un loc parțial cunoscut. Zic parțial, deoarece majoritatea oamenilor ajung la celebrele Movilele de la Șona direct prin Șona, dar noi am făcut traseul dinspre Hălmeag și am descoperit cu surprindere, un loc absolut mirific.

Potențialul locului l-am intuit cu vreo 2 luni înainte, când am ajuns în zonă prima dată și am rămas surprins de frumusețea deosebită a locului, chiar dacă a fost vorba doar de prima parte a traseului.

Energia locului este fantastică, iar grupul a debordat de veselie. 

Iată mai jos harta traseului parcurs:

Iată cum arată locul din zona unde am lăsat mașinile, în luna Martie:




 AICI și prima filmare din Martie 2023: 

În 20 mai am revenit și am parcurs traseul spre movilele de la Șona, mai întâi pe la baza dealului, pe malul Oltului, un traseu ce are aproximativ 8 - 9 km, iar la întoarcere am revenit pe sus, traseul este mai scurt, aproximativ 6 km aș zice, dar merită parcurs fiecare pas. 

Locul are nenumărate zone unde se poate campa, discrete, acunse, unde nu cred că te vede nimeni. Pe tot traseul parcurs, nu am întâlnit pe nimeni, deși era sâmbătă și o vreme perfectă. 

Zona de la Șona atrage probabil magnetic, majoritatea turiștilor din zonă, iar Hălmeagul rămâne în anonimitate, deși este absolut spectaculos. Noi ne bucurăm, deoarece așa ne place natura: neîntinată. 

Nu am văzut gunoaie sau alte urme ale „civilizației”, în afară de niște lemne tăiate la un moment dat și câteva terenuri cultivate. Locul se vede că este parcurs foarte puțin, iar pe alocuri, potecile abia se zăresc. 

Oltul este destul de lat în zonă, iar malul înalt, deci nu se poate face baie de acolo, însă am văzut pe hartă că există o zonă cu un braț tăiat al Oltului, unde e posibil să fie o baltă de pescuit acum. Nu știu, dar rămâne de văzut pentru data aviatoare.

Iată mai jos câteva poze (mulțumesc Camelia, G și E pentru pozne). 

Prima parte a traseului:









Drumul șerpuiește apoi pe malul Oltului, între deal și Olt, unde am găsit o mulțime de poiene pline de copăcei înfloriți (majoritatea păducei, cred), care aveau un parfum diafan, foarte plăcut.














La un moment dat drumul se bifurcă cam în dreptul movilelor (e semnal în zonă, așa că GPS-ul poate fi folosit). Chiar și fără  GPS , până la urmă ajungeți într-un loc de unde se pot vedea movilele și este un drum care urcă către ele, dar noi ne grăbeam și am scurtat traseul pe o potecă ]n pant[, care abia se mai vedea. Ne-a surprins totuși diferența de nivel dintre malul Oltului și zona movilelor (aprox. 60 - 70 m), așa că am urcat un pic pieptiș, delușorul.






Movilele de la Șona 

„Una dintre cele mai misterioase formațiuni tumulare din România este cea de la Șona, din județul Brașov. Aici, 8 movile impresionante ca mărime și formă ies din pământ și ne atrag atenția supra lor, de la distanță… Ce se ascunde în interior? Cine le-a ridicat și cu ce scop?  

Despre movile au circulat și circulă multe legende și speculații. Cu toate acestea, nicio echipă de specialiști nu s-a încumetat (sau nu a primit acordul) să le cerceteze.  

În investigația pe care am făcut-o prin țară, anul trecut, cu ocazia realizării scurtmetrajului COMORI ȘI LOCURI ENIGMATICE DIN ROMÂNIA, am căutat să aflăm tot ce se știe despre aceste formațiuni tumulare, celebre în România sub numele PIRAMIDELE DE LA ȘONA.  În filmulețul de două minute și jumătate (extras din cel lung), puteți afla povestea lor, pe scurt, și vă puteți bucura vizionând cele mai spectaculoase fimări aeriene făcute până acum cu ele.” Daniel Roxin

Movilele domină valea din jur, fiind urcate cu 60 de m mai sus de împrejurimi și astfel se vede o panoramă extraordinară, ce acoperă vizual o rază de vreo 30 de km de jur împrejur. Se văd spre stânga munții Măgura Codlei, Bucegii, Piatra Craiului, Iezer / Păpușa, iar în față și spre Vest, lanțul spectaculos al Făgărașilor. Un loc cu adevărat impunător cumva, un loc în care un rege și-ar dori poate, să fie îngropat.  Nu văd ce forță de muncă ar fi putut fi totuși, dislocată ca să se facă acele mormane uriașe de pământ, de aproximativ 15-20 de m înălțime ... totodată, nu înțeleg cum s-ar fi putut forma în mod natural, dacă ar fi cazul, așa brusc și dintr-odată. 

















Drumul de întoarcere de la movile la Hălmeag

Pe sus, drumul e mai lejer și e posibil cred să mergi și cu o mașină mai joasă, dacă e uscat. Drumul e în mare parte o cărare pe iarbă, dar există și zone mai grele. De sus e mai ușor să cobori, însă dacă e umed afară, nu m-aș aventura în sens invers.













Locul ne-a fermecat foarte mult și cred că vom mai reveni acolo și cu corturile ... e prea frumos să nu. De asemenea, regret că nu am mers cu drona acolo. Data aviatoare fac o filmare și din dronă.

VEDEȚI AICI, DRUMUL ÎNTREGII DRUMEȚII


Mulțumesc Mihai (Inner Sync) pentru muzica divin inspirată.

VA URMA ... sper, în curând

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK