miercuri, 14 iunie 2023

COVASNA - orașul, Cascada Zânelor, satul Dalnic și Lacul Reci - AUG 2020 - IUN 2023

 În ultima zi petrecută în ținutul Buzăului (am mers la Cascada Pruncea - vezi aici) și apoi pe drumul de întoarcere ne-am gândit să facem un mic ocol pe la Zagon - Covasna - Lacul Reci (venind dinspre Întorsura Buzăului). 

Primul lucru surprinzător a fost drumul în serpentine dintre Întorsură și Zagon, un drum ce pare cumva „in the middle of nowhere”, cu un macadam bunicel, din ce-mi amintesc, dar foarte puțin circulat. Drumul e destul de lung și pare un efort considerabil pentru cine l-a făcut ... drumul poate fi vizibil în Street View in Google maps.

Prima oprire am făcut-o la Cascada Zânelor (de sub Șiclău), aflată la ieșirea din Covasna spre Comandău. Am fi vrut să ajungem la Cetatea Zânelor, dar stătea să plouă și timpul era destul de scurt. 







VEDEȚI AICI ȘI O FILMARE  DE LA FAȚA LOCULUI


Trebuie neapărat să revenim să făcem o baie ... am ratat o așa ocazie. E de neiertat :)

Apoi ne-am plimbat un pic prin Covasna. Un orășel cochețel, stațiune balneară din ce am înțeles. 


Era plin de lume, mai ales oameni în vârstă veniți la tratament, probabil, care se plimbau în zona centrală unde există un fel de parc. Este un orășel stațiune cu multe hoteluri și pensiuni.

În poza de mai jos se poate vedea un acoperiș plin de porumbei . Interesant e că pe acoperișul de lângă nu prea erau. Și era ca o competiție cumva, de băut apă sau ceva, deoarece se desprindeau câțiva porumbei, veneau la râu, beau apă, se întorceau pe acoperiș și alții le luau locul. Un dute-vino continuu, fascinant, dar de neînțeles totuși, pentru mine ca și comportament. 


Am băut și am luat și ceva apă de la izvorul din centrul orașului. O apă cu mult fier și miros de sulf, acidulată și rece, bună pentru diverse afecțiuni digestive.


Tot acolo în centru este și o fântână unde izvorăște la suprafață o apa minerală cu gaz mofelic, un loc numit Balta Dracului.


AICI și o filmare a locului


În drumul spre Brașov dinspre Covasna am mers la Reci. Auzisem de lacul Reci și de posibilitatea de campare din zonă.

Se pare că întreaga zonă ar fi Arie Naturală Protejată (numită și Mestecănișul de la Reci) și e brăzdată de multe locuri de drumeție, ce va trabui să le explorăm, poate cândva.

 
Aceasta e zona explorată la pas de noi.


Însă deși e arie protejată, cel puțin în zona de lângă lac, există o pădure de pini spectaculoși, înalți, care fac o umbră perfectă, iar la adăpostul lor, s-a dezvoltat un sat de vacanță, cu multe căsuțe cochete, iar locul este în plină dezvoltare din ce am văzut, chiar și atunci mai existau locuri de vânzare și parcele de vânzare (de genul celei de mai jos).


Locația mi se pare de senzație să fiu sincer și mi-ar place tare mult să pot locui acolo. Un loc idilic, unde ai umbră, ești relativ protejat de vânt, apa lacului și plaja te pot răcori peste vară, este relativ aproape de Brașov (la 40 de km)

Am filmat o mare parte din plimbarea nostră prin acel loc. 
Vezi filmarea mai jos (în care puteți afla toate detaliile locului):


Probabil VA URMA ... reîntoarcerea la Cascada Zânelor.

14.06.2023

La jumătatea lui Iunie 2023 am făcut o tură prin Dalnic, Jud. Covasna (locul de naștere al lui Gheorghe Doja, care a fost un mic nobil secui din Transilvania care a condus răscoala țărănească contra marilor proprietari (magnați) unguri de pământ din anul 1514 care-i poartă numele), iar apoi am încheiat cercul mergând la Covasna, ca să facem acea baie la Cascada Zânelor .... trecuseră 3 ani de la ultima noastră vizită acolo. Posibil să revenim în zonă să mergem și la Castelul Zânelor ... 

Dalnic

Avem o prietenă care și-a luat o proprietate acolo și am mers să o vedem și noi. Locul este neașteptat de frumos și încântător și deși se află la mică distanță de drumul național ce leagă Brașovul de Târgul Secuiesc, este ascuns între dealuri și oarecum retras și ferit de privirile trecătorilor. O oază de liniște ... cu un aer aparte. 

Statuia lui Gheorghe Doja din mijlocul localității



Am vizitat și casă cu aspect tradițional, conservată foarte bine, de o femeie muncitoare, care ne-a primit în casa ei, ne-a ospătat cu prăjituri ... nu prea știa ea românește, dar a fost sufletistă. 

Am cules și mușețel din grădina ei. De asemenea ne-a oferit un soi de mentă extrem de parfumat. Tot la ea în curte, am văzut cred, cel mai mare păr ... am uitat să-i fac poză, dar era de 2-3 ori mai înalt ca acea casă, casă care ne-a surprins totuși prin înălțimea tavanelor. Erau undeva pe la 3-4 m. Răcoroasă vara, dar iarna cred că dârdâi acolo.



Drumul de intrare/ieșire din Dalnic, plin de flori și soc. Foarte frumos.


VEDEȚI AICI și un FILMULEȚ 
(făcut undeva deasupra Dalnicului, de pe un deal)

COVASNA - Cascada Zânelor 2

Apoi am mers la Covasna, care este la aprox 10-15 km de Dalnic. Am dorit să terminăm ce am început acolo ... baia de la Cascada Zânelor.



Apa are locuri mai adânci, până pe la 1.80 m, dar și locuri mai mici de 1m. Nu era totuși așa de rece cum ne-am așteptat. Adică era suportabilă. Am făcut cu alte ocazii, băi în râuri în care te dureau picioarele când intrai. Aici a fost chiar bine, dar oricum destul de neplăcut în cele câteva minute până te acomodezi. 

Ce a fost foarte fain, a fost o piatră care se află fix sub cascadă, săpată de apă astfel încât să te sprijini cu picioarele de ea, ca de o platformă ușor înălțată și astfel nu te zbura forța apei. Am beneficiat astfel de un masaj profund, intens al organelor interne și al spatelui. Un tratament benefic și sublimator.

Considerăm băile în ape reci, mai ales acestea la munte, având un efect foarte benefic asupra imunității, asupra accelerării metabolismului, asupra amplificării voinței, puterii lăuntrice, fiind un fel de booster, catalizator pentru amplificarea focului lăuntric. Am face așa ceva zilnic. 

RECOMANDĂM!

VEDEȚI UN FILMULEȚ CU BAIA ÎN CASCADĂ, AICI:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK