duminică, 19 iunie 2022

Dealul Lempeș, un alt colțișor de rai (AUG 2011 - IUN 2022)

 Sunt binecuvântat să trăiesc într-un loc unde în orice direcție mergi, în câteva minute ajungi undeva într-un loc frumos, ca orbul care a nimerit Brăila. De aici toate drumurile duc nu la Roma, ci undeva într-un loc mișto.

Dealul Lempeș e unul dintre acele locuri mișto, aflat între Sânpetru și Hărman, în partea de Nord a Brașovului, practic la vreo 2 km de ieșirea din Brașov înspre Bod, sau înspre Hărman și/sau Podul Olt.

„Cei care vor să se bucure de o drumeţie în aer liber, într-un decor inedit, trebuie să ştie că o pot face la doar zece kilometri de Braşov. Turiştii pot descoperi un colţ de rai, plin cu peisaje de poveste şi locuri ideale de explorat. Este vorba despre aria naturală protejată Dealul Cetăţii -Lempeş, potrivit observatornews.ro.

Rezervaţia naturală Dealul Cetății – Lempeș- o prelungire la sud de râul Olt a masivului Baraolt cu o suprafață totală de 374 de hectare. Iar din acest punct, de la peste 700 de metri altitudine, se văd spre exemplu: Lunca Oltului. Puţin mai în spate, zona în care poteca de creastă şerpuieşte prin pădure ca într-un colţ de rai şi exact în spatele nostru acum, pe de-a-ntregul, zona de şes a depresiunii Ţara Bârsei. [...]

Dealul Cetății Lempeș a fost declarat arie naturală protejată în urmă cu 23 de ani. Cei cei care doresc să ajungă aici, au parte de toate condiţiile. Pot parca maşina la intrare în rezervație, în localitatea Sânpetru. Iar grație configurației terenului și a curenților de aer, zona este ideală și pentru zborurile cu parapanta, ale piloților începători.”

Cel puțin odată pe an ajung pe acest deal, uneori și de două sau de 3 ori. De multe ori am ieșit câteva minute la apus, alteori mai mult să stăm un pic la soare sau la umbră și să ne încărcăm de frumos.

Dealul este extrem de accesibil și te rupe rapid, dacă vrei, de oraș, deși e foarte aproape de oraș, e ca o oază de liniște în mijlocul agitației, un ax al tornadei.

Iată mai jos, harta locului:

Este un deal doar cu 100 m mai înalt de restul zonei, ideal pentru parapantă și drumeții lejere. Este ca o gură de oxigen, o oază ... un loc de odihnă și verdeață ... lol ...spune-i cum vrei. Cert este că îți încarcă bateriile.

Din fericire e rezervație naturală ... din acest loc încep practic munții Baraolt. Și Lempeșul și Dealul Ciocaș sunt rezervații naturale.

Mai mereu când am fost acolo am prins alte lumini, alt anotimp, altă perspectivă și de obicei știu că mai făceam și câte-o poză, dar s-au cam rătăcit. 

Unul dintre primele contacte cu Lempeșul a fost prin AUGUST 2011: ne-a povestit Mișu cred, de el și ne-am dus să-l vedem. Am ajuns pe la apus:


Apoi tot în August 2011, Camelia s-a dat cu parapanta pe Lempeș. De multe ori când am fost în zonă zburau parapantiștii acolo. E un loc ideal unde să-ți faci inițierea, nici prea sus, nici prea înclinat, iarbă deasă ... perfect pentru a învăța. Nu știu care e programul lor, dar sunt convins că dacă veți dori să aveți experiența îi veți găsi acolo (mai ales vara). În Brașov se mai zboară cu parapanta și de pe Dealul Bunloc (dar despre acel episod voi vorbi cu altă ocazie).


AICI ȘI FILMAREA ZBORULUI:


Prima explorare adevărată a Dealului Lempeș am făcut-o însă în Mai 2012. Am mers eu, Camelia, Mișu și încă un prieten care venise să ne dea să fumăm niște iarbă, așa că am preferat să avem experiența în natură. Atunci cred că am fumat prima dată iarbă. Experiența a fost neașteptat de puternică, mai ales pentru Camelia care intrase foarte adânc în experiență. I se încetiniseră bătăile inimii și avea o paloare cadaverică ... am avut o stare de receptivitate accentuată și sensibilitate câteva ore după.

Micșunel Maimuțel era pasionat de parcour și a călărit toți copacii ....



























Una dintre surprizele interesante a fost descoperirea unei pădurici la poalele Lempeșului (către Vest), unde zic unii că ar fi în apropiere urmele unor deșeuri de Uraniu ... Nu știu dacă este adevărat dar cert este că există o movilă măricică, ce nu pare formațiune naturală (cu aspect dreptunghiular) fix lângă această pădure. Aspectul copacilor este unul destul de ciudat și-mi amintește de vestita Pădurea Hoia - Baciu de lângă Cluj Napoca, din ce am văzut în poze. Copacii erau foarte deși și aveau un format un pic înfricoșător.

Vedeți și voi:








Însă păduricea nu e mare și ieși repede din ea:


La vremea aceea era mult mai puține case acolo. Acum e plină zona.


O altă ieșire mai memorabilă pe Lempeș a fost în Octombrie 2017 ... am prins o zi perfectă cu o lumină de excepție:



Un loc unde în mod clar ne-ar plăcea să locuim o perioadă:
























Este plin de măceșe și păducel în zonă și cu ocazia asta am văzut cât de mare este fosta luncă a Oltului. Acum zona este îngrădită cu diguri înalte.






AICI ȘI CÂTEVA FILMĂRI DIN ZIUA RESPECTIVĂ:


AUGUST 2020


De multe ori am ajuns doar ca să vedem apusul, deoarece vara este destul de cald. În filmarea de mai jos este un apus absolut superb (părerea mea):


MARTIE 2022

În Martie am ajuns într-un loc unde nu mai fusesem până atunci: în preajma Unității de Asistență Medico - Socială de Pneumologie, care acum este un loc foarte frumos, în haine noi și aflată într-un loc cu adevărat în natură (în spate există și o poieniță senzațională și o livadă pe care le puteți vedea în filmul când am luat Lempeșul la pas).



În filmarea din Martie 2022 o să vedeți că cineva a dat foc ierbii, deși în zonă din ce știu, este rezervație naturală de floră și faună, iar oile și/sau alte rumegătoare domesticve, nu au voie. În Martie se pare că a existat o acțiune coordonată de incediat pășuni peste tot prin țară. Nu știu exact scopul, dar mi s-a părut foarte suspect. Am niște prieteni în Șinca Veche care locuiesc în zona concesiunii Armoniei Brassovia din zonă și erau să moară arși din cauza acestor arderi făcute uneori în miez de noapte. Iar pomierilor li se rupea. Celor din Sânpetru totuși le-a păsat și au venit relativ repede la fața locului și au oprit extinderea incendiului.

Cert este că pământul se regenerează totuși foarte bine în urma acestor arderi.

Un alt aspect interesant e că am întâlnit un om de știință român, care are și o carte scrisă pe tema unificării câmpurilor și niște teorii foarte interesante cu care ne-a făcut capul calendar ... Din păcate omul era foarte narcisist și prins în labirintul minții sale, avea tendința să monopolizeze discuțiile, să ne dovedească el cât e de bun, și în ciuda subiectelor foarte atractive, omul tindea către vampirism energetic și nu era deschis la nicio altă idee. Nu mai știu cum îl chema ...

MAI JOS UN FILMULEȚ DIN MARTIE 2022


IUNIE 2022










MAI JOS O FILMARE CU DRONA (1080p):


DAR ȘI O LUNGĂ PLIMBARE LA PAS PE LEMPEȘ:


Mulțumesc Camelia pentru o parte din poze și filmări și mulțumesc Mișu pentru muzica de vis pe care am folosit-o adesea în călătorii, dar și în editarea filmelor. Mulțumesc și I pentru filmarea din dronă și pentru noul ghimbal fără de care filmările ar avea mult de suferit.

Va mai urma ... probabil.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK