sâmbătă, 5 octombrie 2019

Vacanță în Italia - OCT 2019 - Ziua 4 (Santa Domenica - Riaci, plaja Sunshine)


ZIUA A 4-A (5.10.2019) - Santa Domenica 
- plaja Sunshine din Riaci

Continuare din Ziua a 3-a

Dimineața mă trezesc, mă uit la mesaje și văd o plată de aproape 280 de lei făcută pentru nu știu ce, nu știu cum, prin Paypal. Mi s-au tăiat picioarele. Știam că nu poate fi vreo plată recurentă ceva, vre-un cont uitat deschis pe vre-un site de filme sau ceva, deoarece acolo e vorba de sume mici. Am realizat destul de repede că acei bani au fost furați. Am blocat imediat cardul și totuși m-am felicitat că am lăsat o limită de cumpărare online sau prin POS doar de 300 de lei, plus că alți bani îi aveam pe cardul Revolut (deci este excelent să nu ții toate ouăle în același coș, tocmai pentru a evita astfel de situații). 

Chiar dacă nu călătoriți, este bine să vă țineți banii în două conturi separate, căci nu se știe niciodată când sunteți furați, blocați, când una din bănci nu vrea să mai funcționeze (ba chiar o parte din bani, dacă nu chiar toți, mai degrabă cash). 

Apropo, dacă vă înregistrați la Revolut, până în data de 25 Noiembrie 2019 (prin linkul meu), beneficiați de 45 de lei după ce efectuați prima plată cu cardul. Deci zero comisioane de retragere până în 800 de lei, zero costuri de întreține, transferuri gratuite, instant, cu prietenii din Revolut și multe, multe, multe alte beneficii pe care nu stau să vi le descriu aici și acum, deoarece altul este subiectul, însă dacă doriți mai multe detalii, vă recomand să vă uitați la articolul de AICI (eu am mai vorbit de Revolut aici, așa că nu o să vă mai fac capul calendar pe subiect).

Am sunat imediat la ING să le spun că s-a efectuat o plată neautorizată, iar primul funcționar de la bancă îmi zice că nu e problema lor, că ei văd că am mai făcut plăți prin Paypal și în alte dăți și să vorbesc cu cei de la PayPal. Le spun că nu am făcut niciodată vreo plata așa de mare, că sunt în Italia acum și cineva, cumva a reușit să facă o plată către Paypal, nu știu exact cum. Omul a zis că nu are cu ce să mă ajute decât să blocheze cardul. I-am zis că l-am blocat eu și că o să vorbesc și cu cei de la PayPal. 

Mi-am bătut capul să înțeleg cine și cum a avut acces la contul meu de Paypal și cum. Am schimbat parola în PayPal și i-am contactat prin mesaj de la ei de pe pagină. Surprinzător, mi-au răspuns în aceiași zi și au zis că analizează situația. A doua zi au recunoscut că fusese o tranzacție neautorizată (nu știu ce proceduri au efectuat) și au zis că banii vor fi returnați integral. Ceea ce s-a și întâmplat după 2 zile. 

Cu cardul blocat, dacă eram singur ce făceam? Eram vărzucă ... Din fericire nu a fost cazul meu, căci I. a fost sprijinul nostru în această vacanță și cu ajutorul lui am depășit toate obstacolele financiare. Mulțumesc încă odată I.

Așa că având și Revolut-ul ai două opțiuni. Plus că acum am văzut că am mulți prieteni în lista de contacte care au Revolut, deci dacă doamne ferește, se întâmplă să rămâi pe butuci, cumva, poți apela oricând la prietenii cu Revolut, iar instant poți primi acei bani.  Este un serviciu excepțional.

Și una din chestiile tari cu Revolut-ul este că-ți poți face un seif în care să se ducă banii la fiecare cumpărătură făcută, să se rotunjească în sus suma plătită. Adică de ex. dacă plătești 3,5 lei undeva, 0,5 lei vor intr în contul de seif și așa poți economisi foarte ușor cu mărunțișul din Revolut. 

Bun, zis și făcut ... După 2 zile, încerc să mă loghez în PayPal și nu reușesc. Știam sigur parola nouă pe care o pusesem, dar nu puteam intra. Am trecut din nou prin pașii de recuperare a parolei și găsesc cu surprindere încă o plată din contul de PayPal, de data asta cu banii care mai rămăseseră în contul de PayPal, în valoare de 14 Euro. 

Am trimis din nou mesaj la PayPal să-i anunț că s-a mai efectuat o plată neautorizată, însă de data asta, după vreo 2 zile de discuții cu ei, îmi zic că această plată nu este neautorizată, conform experților lor. Curios era că nu-mi apăruse niciun mesaj de la PayPal, nicio chitanță de plată, așa cum se întâmpla de obicei. Habar nu aveam ce se cumpărase cu acei bani, căci în cont îmi apărea ceva gen Gift Card către cineva. 

Într-un moment de inspirație m-am gândit, că singura posibilitate să mi se schimbe parola era prin adresa mea de email.  Așa că m-am uitat în cutia de gunoi a emailului (în Trash) și acolo am găsit și chitanța de la paypal și ce alte conturi îmi mai făcusem „eu” pe diverse site-uri, dintre care unul pe un site care tranzacționa Bitcoini. Deci omul și-a făcut treaba din adresa mea de email, a cumpărat bitcoini, a schimbat adresa din paypal și și-a văzut de treabă, nu înainte de a șterge mesajele primite, ca eu să nu le observ, însă nu l-a dus capul să șteargă și Trash-ul.

Așa că acum am băgat dublă verificare și pe email și pe PayPal. 

Deci nu știu cum, dar mi-a fost hackerită adresa de email. Nu mi-a picat fisa să schimb parola și acolo. Cred că prin rețeaua de wireless a hotelului, posibil, să se fi întâmplat asta. Sau nu știu. Parola la email nu era cea mai complicată, dar era suficient de complicată să nu fie ușor de descoperit.  

E posibil să-mi fi citit și cardul cu vre-un dispozitiv de la distanță, căci uitasem să blochez contactless-ul, dar acum mi-am cumpărat un card din acela care blochează citirea de la distanță, blochează RFID-ul. Și chiar funcționează, pe probate.

După ce am revenit acasă, adică la vreo 7 zile de la eveniment, s-a trezit și ING-ul să dorească să-mi rezolve problema. Deci dacă stăteam după ING nici azi, poate, nu aveam acei bani înapoi.

Iar legat de PayPal, nu știu cum și-au dat ei seama că prima plată a fost neautorizată și a doua nu. În ciuda tuturor argumentelor aduse de mine, lor nu li s-a părut deloc suspect că fix în aceiași săptămână, la 2 zile distanță, se întâmplă 2 plăți neautorizate. Ce coincidență. Eu care sunt clientul lor de peste 12 ani și-mi cunosc bine istoricul și așa mă apucă pe mine pandaliile brusc să le spun că sunt furat și asta de 2 ori într-o săptămână când niciodată nu mai pățisem așa ceva. 

Bine măcar că mi-am recuperat totuși suma cea mare, că altfel muream cu ei de gât. I-aș fi criticat și mai mult, dar acum am văzut că au introdus din nou retragerea de bani gratuit, dar și transferul instant pentru 1% din sumă. Sunt forțați să țină pasul cu piața, iar Revolut le dă să zacă. 

Deci ca un făcut, parcă își băga cineva coada în fiecare zi să ne strice buna dispoziție.

Însă, în ciuda prognozei și a ploii de peste noapte, ziua s-a dovedit a fi bună de plajă, în ciuda vântului puternic. Nu ne-am aventurat prea departe deoarece se anunțaseră totuși condiții de ploaie. Așa că am ales să explorăm și altă parte a plajei Riaci, cea de la stânca de lângă resortul Borgo di Riaci.

Am ales să coborâm pe altă parte pe unde nu mai fusesem și am nimerit prin curtea unui resort absolut spectaculos, pe nume Marco Polo. 















Deci un deal întreg este dominat de acest resort spectaculos și cred că în sezon nu am fi avut acces pe acolo, dar nefiind nimeni, ne-am plimbat în voie. Piscina era curată și arăta super fain. 

AICI VEDEȚI FILMAREA ÎNTREGULUI TRASEU
 din Santa Domenica prin resortul Marco Polo, spre plajă:


Plaja din dreptul resortului Marco Polo e drăguță, dar apa era prea agitată și poate mai bine că a fost așa. Căutând un loc mai ferit de vânt am găsit un loc fix lângă stânca Scogli di Riaci de pe plaja Sunshine din Riaci, stâncă pe care oricum doream s-o explorez cu atenție.


Stânca aceea face toți bani, este un parc acvatic în sine, un loc de joacă fantastic, cu locuri de sărit, de văzut grămezi de peștișori, apa din jurul acestei stânci variind ca adâncime între 0,5 și 6 m. Există și niște găuri (caverne) în stâncă (vreo 4) pe care le-am explorat în ultima zi de plajă când apa se mai liniștise. Locul acesta în sine poate fi cu ușurință un loc în care să mergi 2-3 zile fără să simți nevoia vre-unei schimbări.  Iar apa are tendința să rămână mult mai curată în jurul acesteia.


În ciuda vântului, când stăteai în zona ferită sau în apă, era foarte ok temperatura. Am prins și niște poze mișto cu valurile care se spărgeau de stânci. Când bate vântul dintr-o direcție, apa e mai liniștită în partea opusă, după stâncă, ceea ce e foarte fain, căci indiferent cum bate vântul, găsești un loc mai liniștit, unde să înoți.











Vedeți AICI și câteva filmări cu această plajă și stâncă, pe care am explorat-o în detaliu.


Apusul de soare a fost frumos, dar nici în această zi nu am reușit să prindem momentul intrării
soarelui în mare.





AICI FILMAREA APUSULUI


Ne-am întors la hotel pe drumul principal de ajungere la această plajă, unde se poate veni și cu mașina. Acesta era ultimul traseu pe care nu mersesem. Era cel mai rapid din zona unde am locuit noi.

Mai jos vedeți filmarea acestui drum.


Mulțumesc Camelia pentru o mare parte din poze și filmări! 

Va urma ... ZILELE 5-6 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK