marți, 1 octombrie 2019

VACANȚĂ ÎN ITALIA - Calabria (Coasta Zeilor) - Introducere


Ne-am propus undeva în forul nostru lăuntric (eu și soția), ca măcar odată pe an să reușim să ajungem într-un loc de vis de pe această planetă. Eu personal simt că trăiesc și ca să mă pot bucura de timpul liber, de vacanțe, de natură, de soare, de viață. Este un aspect foarte important pentru mine. Dacă nu am acest timp pe care să mi-l acord și banii să fac asta, simt că trăiesc și muncesc doar ca să supraviețuiesc, iar asta nu este ceea ce-mi doresc de la viață. 

Dacă viața se rezumă doar la muncă, sarcini, responsabilități, personal cred că asta nu este viață, ci mortificare, asceză, pedeapsă, chin. Pentru mine, timpul liber este o motivație suplimentară de a munci, nu doar pentru a supraviețui. Dacă nu am și timp liber și ceva bani să pot să mă bucur într-un mod deosebit în acel timp liber, simt că muncesc de aiurea. Fie că-ți umpli acest timp liber făcând diverse lucruri pentru tine și sufletul tău, fie că ai parte de călătorii, fie că explorezi tărâmuri interioare sau exterioare, că-ți testezi limitele destinului și uneori sărind gardul, important e să ai acest timp.

Sigur, nu ne ies pasențele întotdeauna, însă știm ce vrem. Iar anul acesta apele s-au așezat frumos, mulțumită și prietenului I cu care am fost în această vacanță, dar și unui curs de operator PC pe care l-am făcut anul acesta și eu și C, un curs pentru care vom primi niște bani din fonduri europene. Fără acest suport material, poate nu ar fi fost posibilă anul acesta, această vacanță. 

 Anul trecut am reușit să ajungem pentru prima dată în viață în Grecia (voi vorbi mai mult despre acestă vacanță în curând, deoarece merită), iar anul acesta a fost un alt an al premierelor, mai ales în vacanța din Italia, dar și cea din Bulgaria

Vacanța din Calabria am programat-o din 5 August, deci cu două luni înainte, într-un moment când nu eram siguri dacă vom ajunge la mare, deoarece eram sătui de Marea Neagră, iar să ajungem în Grecia, era cam greu. Până la urmă am ajuns și la Marea Neagră și în Calabria. Mulțumim I.

Anul acesta am auzit pentru prima dată de site-uri de ponturi pentru vacanță gen aventurescu, all4travel, travelator, șamd, site-uri care vânează oferte de zbor și de cazare în anumite perioade (așa cum fac agențiile turistice) și găsesc de multe ori niște pachete de vacanță de vis sau city break-uri, ce includ transportul, la prețuri incredibile. 

Sincer, până anul acesta exista undeva în mine credința că e greu, nu se poate, este aproape imposibil, că eu nu îmi prea permit și de aceea nici nu am căutat să văd dacă există și oferte pentru oameni cu bugete reduse. 

Însă mi-am dat voie să visez și împreună cu soția (dar și cu I, care mai vizitase astfel de site-uri) am explorat pentru prima dată, împreună astfel de site-uri, găsind oferte de-a dreptul fabuloase, către tot felul de locații exotice de pe mapamond, în locuri în care altădată nici nu ai fi visat că ai putea ajunge.

De exemplu: vacanță în Bali, 21 de zile, cu tot cu avion, undeva pe la 500 de euro/persoană. Altădată doar avionul te costa 1000 de euro/persoană, ca să nu mai pun la socoteală cele 21 de nopți de cazare.  Sau city break-uri de 50 de euro/persoană, 3 zile în Roma, avionul inclus ... deci cum e posibil așa ceva? Iată acum e posibil ... dar cum?

Ideea este să urmărești aceste site-uri, și să-ți programezi vacanța cu cel puțin 3 luni înainte, iar când găsești un astfel de pont, să fii foarte hotărât să cumperi căci prețurile la avioane cel puțin, se schimbă de la un minut la altul, funcție de gradul de ocupare al avionului. 

Fiind nehotărâți am ratat cel puțin o ofertă sau două la modul acesta, însă când am decis să mergem am găsit această ofertă de vacanță în extra-sezon în Italia, în zona Calabria. 

Și chiar și așa deciși și hotărâți cum am fost tot am mai pierdut 30 de lei la avion, prețul schimbându-se, așa cum am mai zis, de la un minut la altul. Dacă nu te grăbești să completezi rapid datele în formularele de rezervare, sistemul te scoate afară, iar când te întorci e posibil să găsești un preț mai mare, așa cum am pățit noi. Practic, după ce I. a completat formularul pentru 2 dintre noi, înainte să termine și pentru al 3-lea, sistemul l-a scos afară și când a reintrat, prețul biletului era cu 30 de lei mai scump. 

Apoi, atenție mare, o altă șmecherie pe care am descoperit-o abia la finalul vacanței. 
Neatenția se plătește!

Deci, tu vezi un anumit preț și sari în sus de bucurie, în cazul nostru fiind vorba de aprox. 80 de euro/pers avionul dus întors până în Lamezia (Italia, de la Otopeni) și 32 de euro/zi, camera de 3 persoane adică vreo 235 de euro/7 nopți de cazare. Adică 10 euro/noapte de persoană în hotel de 3 stele. Nouă ni s-a părut super ofertă. Însă în momentul când dai să plătești vezi că se mai adaugă un 22.33 Euro (în cazul nostru). Vezi poza aici

Chiar și la preț de 246 de Euro/sejur oferta ni s-a părut ok și am cumpărat-o. 

Unde este șmecheria și neatenția vă întrebați? Cumva acei 22 de euro suplimentari sunt băgați la modul psihologic, adică tu ești hotărât să cumperi și știi dacă nu o faci atunci, e posibil să crească prețul sau ceva (ceea ce nu este adevărat în cazul cazării, ci doar al avionului) așa că zici, e ok încă 22 în plus, nu e mare sumă. 

Neatenția e că tu citești rapid ce scrie pe dedesubt și acolo ți se spune că taxele includ 1.50 de euro/persoană/noapte, taxe impuse de oraș, bla bla, iar tu crezi că acei 22 de euro reprezinta fix această taxă. Dacă am fi făcut calculul, am fi văzut că 1.50 x 3 persoane x 7 nopți = 31,5 Euro și nu 22,33 care sunt probabil taxele site-ului Hotels.com de unde am făcut rezervarea.

Cei 31,5 Euro i-am plătit direct la hotel când ne pregăteam să ieșim din hotel. Habar nu aveam despre ce taxă suplimentară este vorba, deoarece eram convinși că acei 22,33 Euro, era acestă taxă de oraș. Abia atunci ne-am uitat cu atenție pe rezervare mai jos în email unde scria clar că hotelul ne va cere încă 31.5 euro pentru această taxă. 

Așadar, pe lângă prețul care apare în oferta de pe aventurescu sau alte site-uri de gen, fiți atenți că se mai adaugă șmecheresc și alte taxe, în cazul nostru am plătit încă aproape 55 de euro suplimentari ... ceea ce mi-a mai echilibrat entuziasmul. 

Noroc că nu am cheltuit toți banii și că I. are și card de credit pentru astfel de situații neprevăzute. Ce ne făceam dacă nu mai aveam cei 31,5 Euro? Este și asta o întrebare ... 

Un aspect pe care oferta de pe aventurescu nu l-a scos în evidență, este faptul că se oferea micul dejun. Deci noi am plătit fără să știm că există mic dejun, aspect pe care l-am aflat după ce am făcut plata și ne-am uitat mai cu atenție la ce ni se oferă. Pentru noi faptul că se oferea mic dejun a fost un bonus fantastic, însă nu știam ce fel de mic dejun vom primi căci în descrierea Micului Dejun Continental din România, acesta sună mult mai sărăcăcios decât a fost în realitate. Noi fiind vegani, ne-am temut că n-o să fie decât poate un ceai, 2 feli de brânză sau cașcaval, o omletă și un cârnat ceva. Ne-am lăsat totuși să fim surprinși și am aflat cu bucurie că era vorba de Mic dejun de tip bufet. Voi povesti despre asta un pic mai jos.

Apoi există în ofertă piscină. Te aștepți să găsești poate, o piscină în care se poate înota. În realitate era un fel de cadă mai mare, îngropată, pretabilă cel mult unor copii de 2 ani. Deci piscina din ofertă e o țeapă. Dar despre bunele și relele descoperite la hotel, în fiecare zi în parte.

În fine, revenind la Calabria ... 

Nu știam absolut nimic despre acestă zonă. Mai văzusem înainte ceva imagini de la Amalfi și de prin Sicilia și știam că Italia are un potențial de turism și plaje, absolut fabulos. Am mai văzut câteva oferte și de pe coasta Adriaticii pe la Rimini parcă, însă coasta de E mi se pare plată, cu țărm asemănător cu cel de la Marea Neagră, nimic deosebit. 

Țărmul și pozele din zona Tropea ne-au sărit imediat în ochi și mai ales supra-numele dat zonei „Coasta Zeilor”.  Pozele ne-au convins imediat că este o zonă fantastică și că merită toți banii. Am aflat și de ce se se numește Coasta Zeilor, dar mai multe despre asta un pic mai încolo. 

Mă mir că nu am mai auzit de zona asta până anul acesta și mulți dintre românii cu care am vorbit, nici ei nu auziseră de Calabria și această coastă a „zeilor”. Este uluitor de frumoasă zona ...

Am avut totuși un motiv de îngrijorare legat de temperaturi, căci în unele site-uri pe unde am mai întrebat și verificând istoricul zonei pentru luna Octombrie, se spunea că este o lună destul de ploioasă, cu temperaturi de 20 - 22 de grade în medie. Însă ne-am înarmat cu o gândire pozitivă și am trimis universului semnale și am „comandat” o vreme bună. Ne-a ieșit pasența 75%.  Mai multe detalii mai jos.

Un alt motiv pentru care am ales această vacanță a fost poate și faptul că a fost prima mea călătorie cu avionul. Și I. și C. s-au bucurat pentru mine și au dorit să fie alături de mine în acest moment special din viața mea. 

Sigur, acum a devenit o banalitate pentru majoritatea românilor să meargă cu avionul, mai ales cu aceste zboruri low-cost, care oferă și celor cu bugete mai reduse, această experiență.  Mă simt privilegiat și recunoscător să trăiesc totuși în această eră știind că bunicii noștrii, mulți dintre ei nici măcar nu au ieșit din județul lor, ca să nu mai vorbim de perioada când nu existau mașinării de transport cu viteză. 

Acum călătorim distanțe imense în câteva ore și avem experiențe la care strămoșii noștrii nici măcar nu visau ... sau poate visau și călătoreau astral. Cine știe?

Îniante de a pleca în această vacanță, pentru a evita cursurile de schimb șmecherești ale băncilor, dar și ale caselor de schimb, țepele la ATM și a evita să pățim ce am pățit în Bulgaria legat de aceste cursuri de schimb, ne-am făcut carduri Revolut.

Pot certifica acum, că merită 100% să folosești un astfel de card, mai ales pentru tranzacții mai mici până în 200 de Euro, căci după aceea încep să apară anumite comisioane, mai ales la retragere. Însă dacă îl folosești ca un card de rezervă, pentru urgențe sau pur și simplu pentru a nu ține toate ouălele în același coș, este o variantă excelentă, mai ales că nu numai că nu plătești comisioane de întreținere, de anti-mucegăire, șters praful, întors banii cu lopata în conturi, lustruire, pază a acelor bani, așa cum fac majoritatea băncilor, dar mai și primești bani la înregistrare (50 de lei) și încă 50 de lei, de la fiecare om pe care-l inviți.

În cazul meu am avut o perioadă de 14 zile am impresia în care să profit de această ofertă, însă majoritatea prietenilor și cunoscuților mei (cărora le-am trimis oferta și mesajul de înscriere) au fost reticienți în a câștiga 50 de lei și a-mi oferi și mie 50 de lei și să câștige un card deosebit de bun și util în călătorii în afara țării. Asta îmi arată încă odată ce multă încredere mai au oamenii în oameni (mai ales cunoscuții mei care mă mai știu) și lipsa de încredere în orice pare prea frumos ca să fie adevărat.

La fel am pățit și în cazul TransferGo, unde și acolo am primit 10 lire la înregistrare și 10 lire de la fiecare om înregistrat. Un alt serviciu de transferuri de bani gratuit, în străinătate. Oamenii preferă să folosească vechiile și prăfuitele servicii de transfer gen Western Union sau PayPal, să plătească comisioane aberant de mari, doar pentru că acel serviciu e mai vechi și pare mai de încredere.

O să vă povestesc mai jos ce am pățit cu PayPal-ul în această vacanță în Italia, fiind prima dată când mi se fură bani din cont. Și nu odată, ci de două ori într-o săptămână (noroc că nu țin toate ouălele în același coș). Din punctul meu de vedere, în clipa asta PayPal e varză ... nu face față concurenței, plus că mi s-a dovedit că e un serviciu nesigur.

Apoi și în Revolut se fac transferuri de bani gratis, rapid ușor, doar către numărul de telefon al celui care are Revolut, fără alte pierderi de vreme. Deci în curând papa PayPal.

Vezi aici ZIUA 1 - 2.10.2019

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK