vineri, 1 iunie 2018

GRECIA, THASSOS - IUN 2018 - Introducere


Prima vacanță în Grecia 
- THASSOS - iunie 2018

De foarte mult timp ne doream să ajungem în Grecia, poate încă din anii 90, însă după intrarea României în UE, acest deziderat ar fi fost mai ușor de atins. Deja aveam prieteni, cunoscuți care fuseseră și de 4-5 ori și se uitau la noi ca la ET când le ziceam că nu am ajuns acolo încă? 

Cum, nu ați ajuns în Grecia? De parcă era vorba de ajuns la piață și înapoi. 

Toate impresiile de acolo erau la superlativ așa că și noi am tot visat și mentalizat acest moment, sperând, salivând, proiectând, însă lucrurile nu s-au așezat nicicum până în 2018. Ba nu erau bani, ba nu era timp, ba nu aveam mașină, ba interveneau alte planuri, iar visul nostru a tot rămas vis.

Ne-am zis că poate e cazul să vizualizăm mai cu încredere, cu credință și să și acționăm în direcția asta cumva, căci vorba aceea, uneori dacă nu scoți și umbreluța, credința ta e anemică. Așa că în Noiembrie 2015 ne-am înscris în sistemul MLM de călătorii Swiss Halley (actualul FireFlies) achiziționând o călătorie de 4 nopți la un hotel de 4 stele din Vourvorou (de pe brațul central din Halkidiki, peninsula Sithonia, pe malul de Est, cu vedere spre Athos). 

Am plătit 450 de dolari/4 nopți/2 persoane, (nu cred că avea mic dejun inclus, deși nu mai sunt sigur)  bani împrumutați, pentru acea călătorie, crezând că facem o super afacere prin Swiss Halley (SH), căci așa ni se spusese. 

Vânzătorii ”de tați și mame” din sistemele MLM au așa o charismă aparte, care te conving că este cel mai bun lucru pentru tine. Și poate ar fi fost dacă reușeam să aducem și noi măcar 2 oameni în rețea sub noi. Ne scoteam cel puțin pârleala. iar dacă aveam norocul să fie și niște membrii activi puteam avansa într-o anumită piramidă unde dacă ajungeai în vârf, puteai câștiga destul de ușor vreo 7000 de dolari. 

Noi nu am reușit să aducem nici măcar 1 om în rețea, acesta fiind deja al 3-lea eșec din rețelele MLM în care intrasem, dar văzusem pe alții câștigând acei bani. 

Dacă ai papagal, ai tupeu (uneori chiar nesimțit, căci de multe ori știi că minți și vinzi iluzii sau produse absolut îndoielnice),  ești o persoană influentă care are un credit de încredere în fața oamenilor, ai șanse în MLM, altfel nu prea. Așa că noi 2 (eu și soția) se pare că nu prea avem ce ne trebuie pentru așa ceva. 

SH s-a dovedit a fi un MLM destul de neserios pe alocuri, căci unele reguli s-au schimbat în timpul jocului (ceea ce nu e corect, căci intri cu anumite așteptări și cu anumite condiții, care se schimbă arbitrar pe parcurs și în plus ți se promit anumite lucruri care descoperi că sunt doar intenții sau sunt mult mai depărtate de împlinire decât se spune (în cazul SH era vorba că în sistem avea să apară și achiziționarea de bilete de avion la super prețuri pentru membrii clubului „select” SH, ceea ce nu s-a întâmplat în cele 6 luni de „grație” cât am încercat să aducem 2 oameni în sistem, deși ni se promisese că va fi gata, fiind un aspect foarte important și atractiv). Dacă în cele 6 luni de grație nu aduceai 2 membrii în sistem , pierdeai statutul de membru și locul în piramidă și tot. Noi am pierdut.

Analizând mai cu atenție între timp sistemul MLM, care e foarte șmecheresc gândit, am ajuns și eu la concluziile lui John Oliver (MLM - Multi Level Marketing - Last Week Tonight With John Oliver (2016) despre aceste sisteme ... și nu, nu cred că e vorba de „vulpea care nu poate ajunge la struguri și zice că sunt acri.” Poate voi mai vorbi cândva mai pe larg despre acest subiect, însă ce găsiți în acest articol și film, esențializează totul f bine.

Ne oblojeam însă, durerea cu ideea că deși am plătit cel puțin dublu pe țeapa de călătorie prin SH  că totuși vom avea o vacanță, chiar dacă dădusem 450 de usd (căci nu făceau mai mult de 150 de usd cele 4 nopți la acel hotel, restul de 250 de usd fiind dați mai departe în rețeaua MLM), 

Eram convinși că dacă vom cumpăra potcoava înaintea calului, universul va înregistra într-un alt mod comanda noastră „cosmică” fermă, pentru care am plătit un avans, și ne va așeza lucrurile pe făgașul dorit. Mai rămânea să facem rost de o mașină și de ceva bani de buzunar să putem să ne facem vacanța visată în Mai 2016. 

Am sunat la hotel, totul era ok, confirmat și așteptam cu nerăbdare să vedem cum se vor așeza piesele de puzzle astfel încât Universul să ne împlinească această mentalizare. Nu ne imaginam că universul va fi așa de sadic să nu ne susțină și el un pic măcar (m-am simțit un pic ca în bancul cu lozul).

Dar iată că a venit Mai 2016, iar piesele de puzzle nu s-au așezat cum ne-am dorit. Am zis că poate a fost prea din scurt comanda și nu a avut timp universul să așeze lucrurile cum ne doream noi, așa că am sunat la hotel, am anulat rezervarea pentru Mai 2016 și am re-programat-o pentru Septembrie 2016. Recepționera (proprietara sau ce era) a fost amabilă și a mutat rezervarea. 

Dar bineînțeles, apele nu s-au așezat nici pentru Septembrie 2016 așa că am mai sunat odată la hotel și am relocat rezervarea în Mai 2017. Cei de la hotel au fost suficient de răbdători și înțelegători și ne-au mutat rezervarea în Mai 2017. 

Între timp soția a intrat la facultate, alți bani, altă distracție și toate s-au dat complet peste cap. 

Evident că lucrurile nu s-au așezat nici pentru Mai 2017, universul dându-ne cu ignore, într-un mod foarte sadic, rece, tăios și miserupist.

Lucrurile nu s-au așezat decât în primăvara lui 2018 și asta cu supra-efortul prietenului I, care ne ajutat să mergem (și cu bani împrumutați și cu mașină), căci altfel nu aveam cum. Mașina noastră stătea mai mult prin service (deci nu aveam încredere că ne va ține la drum lung) și consuma și un 8-10% motorină, așa că nu prea era convenabil.

Am sunat din nou la hotelul unde avusesem rezervarea în Mai 2017, dar între timp s-a schimbat proprietarul, iar rezervarea a expirat. Deci 450 de coco aruncați pe apa sâmbetei. Eșec total. Universule ... muie și ție!

Legea realizării perfecte my ass ... Legea atracției, legea rezonanței, „The Secret”  bla bla ... frecții Luana la picior de lemn ... și mai eram și 2 care mentalizam viitorul, dar iată că atunci când universul „nu vrea dom'le și nu vrea", poți tu să te agiți ca Pepsiul cu dopul pus cât vrei tu, că nu merge mereu șmecheria. Există nuanțe în direcția asta, iar articolul de AICI le explică bine.

Așadar, ne-am decis cam cu o săptămână înainte să mergem până la urmă în Thassos. Într-un moment de inspirație am ales o cazare undeva în Golden Beach, la Golden View Studios (în zona Chrysi Ammoudia, partea de Nord a plajei Golden Beach), care pentru 3 persoane era undeva la 34 de euro/noapte/cameră, o cameră cu vedere spre golf și mare, cameră cu aer condiționat, cană electrică, aragaz electric, frigider, veselă, blat de bucătărie, tot ce ai nevoie să te gospodărești. Deoarece nu aveam idee ce am putea găsi acolo, am luat doar 4 nopți inițial. 


Nu știam mai nimic despre Thassos. Auzisem doar că e frumos și că e destinația favorită a românilor. Cumva asta-mi dădea cu virgulă, dar ca să ajungem în Sithonia (unde visasem inițial să mergem) mai trebuia să mergem vreo 150 - 200 de km suplimentari, așa că am luat și o decizie economică, dar și de oboseală. Estimasem că vom face cam 10-12 ore până la destinație (din București) așa că am zis că e suficientă aventura pentru un prim contact cu Grecia.

Am căutat prețurile cele mai bune atât prin airbnb cât și prin booking și întâmplarea face ca Golden Beach să fi avut prețurile destul de bune. M-a uitat rapid pe câteva poze din zonă și am decis destul de rapid, că e suficient de frumoasă zona, pentru a fi explorată. 

Deci nu trebuie să cauți în avans cu nu știu câte luni înainte ca să găsești o cazare decentă și ieftină acolo, mai ales dacă mergi în extrasezon (adică până în 15 iunie). Doar dacă vrei să mergi prin diverși operatori sau prin site-uri de oferte gen aventurescu și altele ca acesta, merită să te interesezi (de exemplu, am întâlnit un cuplu mai în vârstă, care aproape în fiecare an venea în Thassos printr-o agenție de turism, își luau biletele încă din toamnă și aveau transportul și cazarea/1 săptămână 100 de euro/persoană ... mai mult decât decent așa zice). 

În acea săptămână de dinainte de călătorie, am explorat bineînțeles mult mai atent zona (pe Google Earth) și am văzut cam care sunt obiectivele cele mai frumoase în zonă. Părea o zonă de vis din poze și așteptam cu mare emoție momentul plecării. 

Va urma ... ZIUA 1 și PARADISE BEACHGOLDEN BEACHCROAZIERA, LAGUNA GIOLA; PORTUL ȘI DRUMURILE DIN THASOS

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK