sâmbătă, 3 octombrie 2020

ZONA CHEILE RÂȘNOAVEI (Cheișoara, 3 Brazi, Poiana Secuilor) - NOIEMBRIE 2009 - OCT 2020

 Dorim să publicăm cea mai pare parte a călătoriilor mele/noastre în diverse zone, începând cu ultimele, însă totodată să aducem în cronologia evenimentelor și alte vizite ale acelui loc. 

De exemplu, în 2020 am fost din nou la Cheile Râșnoavei, însă nu era prima dată. Am fost de mai multe ori acolo, iar uneori am și pozat și filmat zona. Prima dată am fost în 2009. Așa că vom publica câteva amintiri și din acea perioadă pentru a nu ne repeta. Vom posta amintiri din toate momentele în care am fost în zonă și vom face actualizări când vom mai reveni. Așa am făcut și vom face cu toate articolele publicate (în măsura posibilului). Iar data postării va fi dată de data la care am făcut ultimele poze sau filmări din zonă (și publicate bineînțeles).

Intenționăm să mai facem traseul spre Timișul de Sus, dinspre Cheile Râșnoavei, deci e posibil să mai fie actualizări. 

Așadar mai întâi câteva amintiri din 2009. 

Am fost în Noiembrie la Cheile Râșnoavei ... abia venisem în Predeluț (în Oct 2009), la vila la care am lucarat un an jumătate și unde am și locuit. Aceasta a fost una dintre primele plimbări din zonă:





La vremea respectivă era foarte puțin construit în zonă și din ce-mi amintesc nu era nicio barieră sau ceva. Poate bariera e numai în timpul sezonului de campare. Nu mai știu.

Acum sigur sigur și dacă vrei să vizitezi zona, trebuie să plătești ... cel puțin vara. Asta dacă ești comod. Noi am urcat pe o potecă în sus și am evitat punctul de control și plată, doar așa că avem alergie la ticăloși. Nu e suficient că plătim impozite și taxe de ne rupem, mai trebuie să plătim bani și ca să intrăm pe domeniul public în munți? Mama voastră de jegoși!





De fiecare dată când am mers în zonă, am văzut persoane sau grupuri de persoane escaladând pereții abrupți. E traseu. 



Am impresia că și cei care doreau să sară cu coarda (bungee jumping) trebuiau să se cațere mai întâi până acolo sus, undeva la 130 și ceva de metri înălțime, dacă-mi amintesc bine.





Acum sincer, nici nu știu dacă se mai face Bungee Jumping. Pe site-ul lor https://www.cheile-rasnoavei.eu/activitate/bungee-jumping/ cică te urci cu nacela la 137 de m. Dar nu am văzut vre-un program sau prețuri ceva.


Am prins un apus de senzație:


















AICI și o filmare de la fața locului:

Mai jos harta drumețiilor din zonă:

 Cu galben e zona parcursă de-a lungul timpului. 
Zona portocalie este zona parcursă în 2009
Zona verde este parcursă și de noi 2 în 2010, dar împreună cu grupul doar în Sept. 2020
Cercul albastru este zona Cheișoara și Poiana Cerbului parcursă în Oct. 2020

Iată câteva poze din Noiembrie 2010:































Iată câteva poze și filmări din OCT 2020:







De la Cheile Râșnoavei până la Cabana 3 Brazi traseul durează vreo oră jumate la urcare, vreo oră la coborâre.




La cabana 3 brazi eu personal am mai fost și cu alte ocazii, dar înainte de digitalizarea pozelor și am cred, pozele, doar în format hârtie. M-am uitat după ele, dar după o primă căutare nu le-am găsit.
Cert este că am fost impresionați mereu de acel loc, fiind unul în care simțeam că ne-ar place să trăim.

VEZI AICI O FILMARE DIN APROPIEREA CABANEI 3 BRAZI,
dar și în Cheile Râșnoavei.


Foarte aproape de cabana 3 brazi se află cabana Poiana Secuilor, un alt loc foarte frumos.



MAI JOS O SCURTĂ FILMARE DIN ZONĂ:
(în partea doua a filmului puteți vedea o culme defrișată, care acum se reînverzește gradat, iar în linkul final și o dovadă a defrișărilor din zonă)


Acolo puteți asculta în fiecare weekend muzică folk, live, cu Tituș Constantin și invitații lui.
A avut prilejul să-l cunosc personal ...câmpinean de-al meu, un tip de o calitate deosebită, un suflet treaz, un om foarte activ și sănătos din toate punctele de vedere. Am rămas prieteni.




Acum scena de acolo este și acoperită din ce știu eu.

Mai jos o filmare din timpul concertului :


În Octombrie 2020 am fost într-o scurtă drumeție și la Cheișoara și Poiana Cerbului (o mică escapadă) foarte aproape de Cheile Râșnoavei. Ne-a surprins ce mult s-a construit în zonă. Acum este un cartier select al Râșnovului, cu viluțe foarte ochioase, iar drumul este asflatat. 

Apropos de asfalt: când am fost noi în 2009 nu era asflat. Acum este asflatată toată zona.
 
Mai jos o filmare a traseului:

Am lăsat la final și unul dintre aspectele neplăcute ale zonei. La coborârea din Poiana Secuilor spre Cheile Râșnoavei, am dat peste nenumărate zone defrișate și plăcuțe pe care se scria 
„Atenție Parchet, se Lucrează!”

Au un tupeu maxim și o nesimțire împuțită să defrișeze atât de aproape de locurile circulate. Astfel de peisaje ca în filmarea de AICI, am văzut peste tot pe unde am mers prin România (și nu numai în zone ascunse, izolate, ci la vedere, sfidător) ... și am mers ceva prin țara asta.

Poate VA URMA ....

Mulțumesc Camelia și G pentru unele dintre poze și filmări.
Mulțumesc Mișu pentru muzica folosită la unele dintre clipuri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Vă rog păstrați decența în limbaj, iar dacă aduceți critici, mențineți un limbaj civilizat, logic și argumentat pentru a fii o critică constructivă. Mulțumesc!

COMENTARII FACEBOOK